Alzheimer NL

Aandacht voor de stille helden

Ieder jaar lanceert dementie.nl rond de Dag van de Mantelzorg een campagne waarin mantelzorgers zich herkennen, misschien wel gesteund voelen. Dit jaar is gekozen voor een klein, teder en herkenbaar beeldverhaal.

Opdrachtgever

Alzheimer Nederland

Onze rol

Een korte film, om aandacht te vragen voor de Mantelzorger.

Dag van de Mantelzorg

Op 10 november is het Dag van de Mantelzorg. Uiteraard staat dementie.nl hier bij stil. Dementie.nl is het online platform van Alzheimer Nederland voor iedereen die zorgt voor hun geliefde met dementie. Ieder jaar lanceert dementie.nl rond de Dag van de Mantelzorg een campagne waarin mantelzorgers zich herkennen, misschien wel gesteund voelen. Dit jaar is gekozen voor een klein, teder en herkenbaar beeldverhaal van een man die zowel zorgt voor zijn (nog jonge) gezin, als voor zijn vader met dementie en tegelijkertijd overdag ook nog werkt aan zijn eigen carriére.

We zien daarom vanuit een top-down camerastandpunt hoe hij door die verschillende dagdelen raast. De commercial is in één enkel shot geschoten met behulp van een verrijdbare set van 10 meter, wisselende belichting en een aantal handmodellen.

Aan het einde van het verhaal roepen we mensen op om iedere mantelzorger die zij kennen vandaag niet te vergeten. En daar helpen wij hen een handje mee. Iedereen kan via dementie.nl/ikvergeetjenietjeeen speciaal speldje bestellen en dit, samen met een persoonlijke boodschap, versturen naar de mantelzorger(s) die zij een warm hart toedragen.

Aantal Mantelzorgers in Nederland

±4,4M

Making of

  • Het hele project is in een recordtijd van twee weken geproduceerd, van kennismaking van het team tot oplevering.
  • De set bestaat uit een tafel van 10 meter die in zijn geheel over een rail beweegt.
  • Het kind in het verhaal wordt eigenlijk gespeeld door een goede vriend van ons van ongeveer 32 jaar.

Geschreven door

Hilmer Thijs

Meer weten over commercials met gevoel?