Wat is FLOW?

Housemuziek moet een Flow hebben. Flow is een muzikaal initiatief van DJ Franky Rizardo dat begon in 2013 als wekelijkse radioshow op SLAM!FM. Het initiatief is nu ontwikkeld tot een muzikale beweging met een aantal stage-hostings op prestigieuze festivals zowel in Nederland als in het buitenland, zoals Dance Valley, Free Your Mind, Summer Festival, Amsterdam Dance Event, en dergelijke. Flow ontwikkelde zich onlangs ook tot muzieklabel en handelsmerk.

Onze rol in het project

  • Wij waren verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het merk: Logo ontwerp, campagne-concept en artdirection van foto- en videowerk.
  • Opzetten van communicatiestrategie en algeheel ontwerp website (UI/UX).
  • Ontwikkeling van alle afbeeldingen voor drukwerk, website en communicatie op sociale media.

Logoconcept, Kleurgebruik & Typografie

Het logo staat voor de muzikale genres van housemuziek die Flow vertegenwoordigt: Deephouse, Tech House, en House in het algemeen. Voor de typografie gebruikten we een lettertype dat past bij de driehoekige vorm. Zo kwamen we uit bij Cassanet. Dit lettertype is nu het voornaamste lettertype van Flow. Voor elk event gebruiken we steeds een afwijkend kleurschema. Flow organiseert podia op festivals, maar ook clubavonden. Daarom hebben wij een verdeling in kleur gemaakt. Voor festivals gebruiken we een gekleurde achtergrond en voor de clubnights is deze zwart.

Het maken van FLOW

Wij werden gevraagd om de campagne voor 2014 te ontwikkelen en ontwerpen. We bedachten dat het mooi zou zijn om een echte Flow-driehoek bloot te stellen aan allerlei soorten ‘flows’: met inkt in water. Dit resulteerde in een reeks afbeeldingen en videos die worden gebruikt voor de communicatie van elk afzonderlijk event.

De Campagnes

Omdat wij binnen enkele dagen meerdere video- en fotosessies hadden gedaan, hadden we een enorme hoeveelheid beeldmateriaal tot onze beschikking. Het resultaat was een uiting in een kleurenthema per event, bijvoorbeeld Amsterdam Dance Event had het zwart-wit-gele kleurenschema, en voor Dance Valley gebruikten we het geel-roze kleurschema.

Webdesign

De Flow beweging had tevens een community-website nodig. De website functioneert als een portaal om nieuwe edities te presenteren, te luisteren naar de wekelijkse Flow podcast, video’s te bekijken of Flow-merchandise te scoren.

Ontwerp van Producten & Podium

Voor de Flow beweging hebben we een boel producten/merchandise gemaakt. Tassen, shirt, cd’s, 3d-geprinte kettingen, stickers enz. Voor de Flow festivalpodia hebben we vlaggen, borden en allerlei decors ontworpen.

Credits

Initiatief
Art Direction
Grafisch Ontwerp
Video
Fotografie
Webdesign
Webdevelopment

Fun Facts

  • Wij hadden 34 versies van een driehoek getekend, voordat we deze specifieke driehoek kozen voor het logo.
  • Het aquarium hebben we zo'n 30 maal gevuld en weer geleegd, voordat we alle shots hadden die we nodig hadden.
  • FLOW publiceert sinds 2016 ook muziek op het gelijknamige muzieklabel.