3 dagen van vernieuwingen in Arnhem

Ongeveer 5000 mensen wisten mede dankzij ons van de vernieuwingen die in en rondom Arnhem plaatsvinden. Jong en oud, mét know-how of volkomen onbekend met alles wat elektronisch is; Innovate:Arnhem verwelkomde iedereen.

Onze rol in het project

  • Het begon allemaal met een idee voor een festival van onze opdrachtgever. Het was aan ons de taak om dat idee uit te werken tot een visuele identiteit.
  • Daarna werden we gevraagd om het event bekend te maken door een promotionele campagne in de hele stad op te zetten, inclusief grafisch ontwerp voor gedrukte materialen zoals billboards, posters en flyers, maar ook het ontwerp voor een website en aanwezigheid en communicatie via de sociale media.

Website en online aanwezigheid

De website functioneert als een catalogus en toont alle deelnemers en informatie rondom het festival. Wij hebben een korte videoclip verzorgd waarin we spelen met het logo door het op verschillende ‘vernieuwende’ manieren te laten zien (manieren zoals 3d-print, geautomatiseerd borduurwerk en virtual reality), de video is terug te vinden in de achtergrond van de homepage.

Het Event

Hoewel wij de identiteit en algehele campagne hadden ontworpen, was Dana Dijkgraaf verantwoordelijk voor het ontwerp van de expositie. Wij waren helemaal weg van de grote typografie op kubussen, informatieve posters op houten staanders van 30 meter hoog, te midden van het steen, staal en glas van de locatie! Het was grandioos. Om een idee te krijgen van het event kun je de foto’s of de aftermovie hieronder bekijken.

Credits

Concept
Event productie
Grafisch Ontwerp
Web Ontwikkeling
Expo/Interior Ontwerp
Motion Graphics
Industriële videoverslaglegging
Video content
Event registratie (video)
Event registratie (foto)

Fun Facts

  • De Virtual Reality bobslee installatie was onze favoriet. En de robot slang.
  • De eerste avond (met 10 presentaties) werd bezocht door bijna 2x het verwachte aantal mensen.
  • Ongeveer 5000 personen bezochten het event!