NightNDay – één liefde

NightNDay is een nieuw muziekconcept in Nijmegen, Nederland. Hun missie: Het beste party-merk van oost Nederland worden. De naam NightNDay staat voor twee dingen: Ten eerste gaat het eenvoudig om mensen die dag en nacht feest willen vieren – ten tweede gaat het erom allerlei verschillende mensen bijeen te brengen.Daarvoor is muziek een geweldig medium. De techno en housemuziek scene in het bijzonder hebben zich ontwikkeld tot een van de meest vriendelijke en tolerante muziekscenes – waar zo ongeveer iedereen welkom is. Het gaat er niet om wie je bent en waar je vandaan komt, het doel is samen feest vieren.

Onze rol in het project

  • Conceptfase: Het eerste idee van de opdrachtgever visualiseren in een logo.
  • Merkontwikkeling: Campagneconcept, artdirection van foto- en videoshoots.
  • Interactie ontwerp en grafisch ontwerp voor website (doel: het merk ervaren + verkoop van tickets).
  • Ontwikkeling van alle grafisch producten (drukwerk, website en communicatie via sociale media).

Achter de schermen

Op basis van het idee om tegengestelden zoals nacht en dag te combineren, fotografeerden we een serie gestylede modellen,  om vervolgens op unieke wijzen te combineren tot 1 ‘gezicht’ voor elk event. Bekijk de video hieronder voor een kijkje achter de schermen:

Het gezicht van NightNDay

Gedurende een dag hielden we een fotosessie om vier modellen te fotograferen, elk model in twee verschillende outfits. Dit resulteert in acht uniek gestylde portretten. Door een half portret te combineren met de helft van een ander, kwamen we tot (viermaal drie) posterafbeeldingen, met 12 verschillende opties als resultaat. Vervolgens kozen we de beste opties die in aanmerking kwamen voor de eerste drie edities van het feest en ontwierpen zo een poster plus alle online producten (website plus Facebookpromotie).

Website

Het concept van het combineren van verschillende soorten mensen (‘als dag en nacht’) kwam pas echt tot leven toen onze web developer Loek de portretten in de animatie verwerkte tot een soort automaat, waardoor nieuwe combinaties ontstonden voor elk event. De website functioneert verder als een shop voor ticket verkoop, een mediakanaal (muziek/fotografie/video) en informatiepunt voor alles met betrekking tot de te organiseren feesten.Wij vinden dat de website een geweldig medium is om de identiteit tot leven te brengen.

Credits

Art Direction
Grafisch Ontwerp
Webontwikkeling
Fotografie
Make-up, Styling
Make-up, Styling
Modellen

Fun Facts

  • 1e editie UITVERKOCHT!
  • Een model verliet de fotosessie aan het eind van de dag met haar make-up nog op. Er was die avond nog ergens een feest!
  • We schatten dat Danny ongeveer 22 googly ogen heeft gedragen.