Su’Legria 2016

Su’Legria is het grootste muziekfestival van Curaçao. Zij vermengen de elektronische beat van housemuziek met hun Caribische flair. Vrij vertaald uit het Papiaments betekent Su’Legria “zijn/haar geluk” en staat in dit geval voor een nacht waarin iedereen de dagelijkse zorgen even kan vergeten en het leven kan vieren.

Onze rol: Concept, ontwerp, strategie, ontwikkeling van de campagne.

Su’legria 2016 – het begin

Deze editie van Su’Legria markeerde de viering van hun 5e verjaardag. De opdrachtgever en wij wilden deze verjaardag aangrijpen als concept voor alle communicatie-uitingen naar het publiek toe, de mensen van Curaçao.

Al snel werden wij verliefd op de eenvoud van het concept “5”: 5 jaar Su’Legria, 5 maanden campagne naar het feest toe, 5 unieke video’s die elke maand zullen worden gelanceerd, met de ’5’ als centraal punt op alle producten.

De Fotosessie

Met een klein team zetten we een kleurrijke studio op voor fotografie en video met lasergesneden / handgeschilderde typografie, ballonnen, kippen, eieren, champagneflessen, confetti, geschilderde handen en allerlei andere attributen. Dit materiaal vormde de basis voor alle producten voor de campagne.

Wij van Studio Hands bouwen graag dingen met onze handen, omdat wij overtuigd zijn dat we hiermee een waarde bijdragen aan ieder project, vooral nu het leven meer en meer digitaal wordt.

Een project van vijf maanden

We stonden voor de uitdaging om de campagne gedurende precies 5 maanden tot aan het event te draaien. Daarom besloten we hiervan ons sterke punt te maken door elke maand een nieuwe update aan de campagne toe te voegen. (Zo kwamen we tot het concept ”5” zoals hierboven beschreven.)

Dit resulteerde in 5 video’s, elk met een unieke interpretatie van de ‘5’ als concept. Vier eieren en een kip voor de early-bird actie, vijf glazen champagne voor de VIP tickets, een high five bij de melding dat we gingen uitverkopen, etcetera. Bekijk de video’s hieronder zelf. (Volume omhoog!):

De basis van de campagne

De campagne is gebaseerd op de 5 video’s en de fotografie die we gedurende 1 dag hadden geproduceerd. Hiermee hadden wij een grote hoeveelheid materiaal dat we vervolgens voor allerlei producten (zowel offline als online) konden gebruiken. Denk hierbij aan reclameborden, posters, flyers en tickets.

Online promotie

Op het internet (het snelle medium) besloten we korte berichten te plaatsen in de stem van Su’Legria. ‘Bon Pasku‘ is bijvoorbeeld Papiaments voor ‘Geniet van de Feestdagen‘, maar ook berichten over een early bird ticket of artist highlights zijn perfect voor dit medium.

Promotioneel drukwerk

Offline, dus via het langzame medium (op straat en in het café),  communiceerden we meer algemene informatie, zoals het programma, de locatie en de aanvangstijd van het feest. In dit gedeelte van de campagne is de leesbaarheid uiterst belangrijk: In slechts enkele seconden moet je zorgen dat mensen weten dat Su’Legria Fedde le Grand presenteert, wanneer/waar het is, en dat het een geweldig feest zal zijn!

Credits

Art Direction
Grafisch Ontwerp
Fotografie
Logo Ontwerp
Logo Animatie
Camera
Video Productie
Script
Eerste assistent
Tweede assistent

Fun Facts

  • De kip was zeer relaxed tijdens de video- en fotosessie. Ze ging heerlijk op de warmte van de lampen!
  • Er werden bij deze editie weer meer tickets verkocht dan vorig jaar.
  • Er moest een politie-escorte aan te pas komen in verband met ernstige vertraging van het vliegverkeer, maar uiteindelijk hebben alle dj's gespeeld!