Een studie van start-ups en scale-ups

Voor THNK, School of creative leadership hebben wij het nieuwste boek ontworpen. Dit boek, getiteld ‘Scaling’, geeft een analyse van de factoren die wereldwijd beïnvloeden of starters het wel of niet zullen maken. Het boek is eerder als pocket uitgegeven, maar wegens het grote succes was een nieuw ontwerp.

Door gebruik te maken van de lettertypen en kleuren (rood en blauw) in overdruk die behoren bij de merkidentiteit van THNK, hebben wij een ontwerp gemaakt dat trouw bleef aan de identiteit, hoewel we op speelse wijze toch stiekem wat grenzen hebben verlegd.

Credits

Ontwerp
Illustraties

Fun Facts

  • Een succesvolle starter zoals Facebook noemen we een 'unicorn' om zijn bijna mythische zeldzaamheid.
  • Wist je dat 85% van alle starters wereldwijd al vóór het vijfde jaar ophoudt te bestaan?
  • Vergelijk doorgroeiers en starters eens met een tijgerwelp en een kitten van drie maanden oud: Op die leeftijd kun je al zien welk van de twee een groot roofdier zal worden als je kijkt naar de grote poten en kop. Doorgroeiers hebben deze zelfde kenmerken. Dit betekent dat je al aan het begin kan zien welk bedrijf een grote zal worden.